Forrige uke hadde vi Project week som betydde at vi hadde et par dager ekstra fri for å jobbe med skole. Mange benyttet denne muligheten til å reise litt. Noen dro til Guatemala, andre til Panama mens noen, inkludert meg, reiste rundt i Costa Rica. Vi leide bil og kjørte opp til Tamarindo. For de som lurer var nesten alle veiene ny-asfaltert, og alt var godt skiltet.

Vi startet med å kjøre et par timer til strandbyen Jacó. Dagen brukte vi til å tusle rundt i Jacó, ligge litt på stranden, spise is og kjøre videre til Puntarenas. Der tok vi fergen over til Paquera. Den tok rundt 1,5 time. Og på veien så vi krokodiller! Da vi kom på andre siden fant vi en «hemmelig» og gjemt strand. Det var deilig å bade på en strand uten så store bølger. Strendene i Costa Rica er veldig fine, men er ofte mye bølger og strømmer, som er perfekt når man vil surfe, men også litt irriterende når man vil bade uten å få vått hår og saltvann gjennom alle kanaler.

Dagen etter kjørte vi videre til Santa Teresa og besøkte en annen Playa Hermosa, som virkelig var nydelig. Sanden var lysere og grovere. Santa Teresa er en liten og koselig by som ligger omtrent oppi stranden. Den er full av søte kafeer med avokado toast, hosteller og surfesjapper. Det er et sted man kan bli stuck. Etter et par fantastiske dager der kjørte vi til en annen liten by med navn Montezuma. Der gikk vi tur til et fossefall. Neste og siste stopp var Tamarindo.

For å oppsummere var ferien full av strand, bading og fantastiske solnedganger. Costa Rica lever virkelig opp til forventingene! Det er like grønt og fint som man ser for seg. Solnedgangene er enda finere enn på bildene, og strendene lenger enn øynene kan se. Tiden har flydd, og jeg gruer meg allerede til å reise herifra.